U kunt bij de gemeente terecht voor alle mogelijke vragen over zaken die de leefbaarheid van uw wijk aangaan.
U kunt melding doen voor het doorgeven van gebreken en / of schade aan:
- Bomen
- Bloembakken
- Parken
- Plantsoenen / grasvelden / bermen / groenstroken
- Hondenlosloopplaatsen
- Ruiterpaden
- Straatverlichting, zoals lantaarnpaal of lichtmast (uitgezonderd de buitenverlichting in poorten en stegen: deze dienen door de bewoners zelf worden vervangen). Gelieve het lichtmastnummer te vermelden.
- Trottoirs
- Wegen
- Riolering *
- Dumpingen in openbare ruimte
- Schades
- Vandalisme in openbare ruimte
- Verlichting/Verkeerslichten
- Watergangen / vijvers / sloten en waterpartijen
- Speelplekken
- Parkeerplekken
- Inritten/Invalidenafrit
* Meldingen over de riolering (van de erfgrens tot en met het hoofdriool) kunt u ook doorgeven, behalve over het schoonhouden van de straatkolken. Hiervoor kunt u contact opnemen met HVC Inzameling (voorheen ReinUnie), telefoon: (0255) 566 166.
Klik hier voor het elektronisch doorgeven van uw melding
Hoe verloopt de behandeling?
Wij registreren uw melding en geven die in behandeling bij de medewerkers van de afdeling Wijkbeheer.
Als meer informatie nodig is kan een medewerker van Wijkbeheer contact met u opnemen. Vult u daarom a.u.b. een correct telefoonnummer of e-mailadres in, zodat hij of zij u gemakkelijk kan bereiken. Het is erg belangrijk dat u de plaats of het object waarop uw melding betrekking heeft goed omschrijft.
Doorlooptijd
Wij streven er naar uw melding zo spoedig mogelijk af te handelen. Soms kan de opzichter zelf het probleem oplossen, soms moet hij daarvoor gespecialiseerde bedrijven inschakelen of iets bestellen, In dat geval duurt de afhandeling iets langer.
Op een melding over de openbare ruimte (defecten, overlast, klachten e.d.) ondernemen we binnen vijf werkdagen actie. In principe proberen wij de melding binnen die periode af te handelen. Als dat niet lukt informeren wij de melder over de termijn waarin de oplossing wel kan worden gerealiseerd.
Spoedeisende meldingen verhelpen wij zo snel mogelijk. Meldingen zijn spoedeisend als er gevaar is voor mens of dier (zoals een omver gereden lichtmast of een omgewaaide boom op de weg).
Terugkoppeling
Als u een correct e-mailadres heeft vermeld in het digitale formulier, ontvangt u van ons na het invullen automatisch een ontvangstbevestiging en nadien een mail wanneer uw melding wel/niet is afgehandeld.
Middels uw e-mailadres of telefoonnummer kunnen wij ook contact met u opnemen bij onduidelijkheden over uw melding, dat het oplossen bespoedigt.
Meldingen HVC Inzameling
Een belangrijke partner in het onderhoud van de openbare ruimte is HVC Inzameling (voorheen ReinUnie). Zij zijn verantwoordelijk voor het schoonhouden van de bestrating en het inzamelen van het huishoudelijk afval. Daarnaast verzorgt HVC in de winter de gladheidbestrijding.
Meldingen over onderstaande zaken kunt daarom bij HVC Inzameling doen:
- Minicontainers
- Onder- en bovengrondse containers
- Prullenbakjes op straat
- Verstopte kolken
- Aanmelden van grofvuil
- Verzoeken tot strooien (wintertijd/ gladheid)
U kunt uw melding doorgeven aan de afdeling Klantenservice via 0255 – 566166 of via een e-mail naar
klantenservice-velsen@hvcgroep.nl Voor een overzicht van hun dienstverlening kunt u hun website bezoeken http://www.hvcinzameling.nl
Geef een reactie